OV-chipkaart voor studenten

Storingen, opvallendheden, eigen ervaringen en meer zaken betreffende de toegangspoortjes en de OV-chipkaart, post ze hier!
PAV
Lid

Re: OV-chipkaart voor studenten

Post by PAV » 13 Feb 2010, 17:39

sg_sg1 wrote:OVmanager: waarom gaat het steeds slechter bij HTM?
Goede vraag.
Kijk op PAV OV-web voor mijn foto's van het OV.

find_your_spot
Lid

Post by find_your_spot » 14 Feb 2010, 09:31

Mario90 wrote: Aan alle studenten op retmetro.nl, offer je zondag op en neem je vriend(in) morgen mee naar Amsterdam voor een leuke Valentijnsdag, ga daar met tram, bus of metro en ga daarna lekker klagen bij het GVB! :mrgreen:
Bij deze nodig ik je uit... :P Zometeen 13:00 Amsterdam CS?

Het is gewoon vervelend dat je werkgever totaal niet naar ideeën en initiatieven luistert van het personeel. Verder als je langs komt met je gvb bedrijfspas wordt je zelfs door collega's op het hoofdkantoor als stront behandeld. :x
Rijdt daar ineens een auto vol hobbyisten...

zal die nieuwe hobby zo ook wel komen

Joachim
Lid

Post by Joachim » 14 Feb 2010, 10:24

Niet aardig onderweg dus, oh nee, alleen hier zijn we aardig onderweg :D :P
/ Rotterdam moet schoon, heel en veilig. Waarom? Daarom! / De OV-chipkaart is de enige kaart in de metro / Daar neem je je hoed voor af, voor de metro van Rotterdam / In Rotterdam, dáár gaat het goed! / Retmetro.nl op Youtube /

Hauptbahnhof
Lid

Post by Hauptbahnhof » 15 Feb 2010, 19:03

find_your_spot wrote:
Mario90 wrote: Aan alle studenten op retmetro.nl, offer je zondag op en neem je vriend(in) morgen mee naar Amsterdam voor een leuke Valentijnsdag, ga daar met tram, bus of metro en ga daarna lekker klagen bij het GVB! :mrgreen:
Bij deze nodig ik je uit... :P Zometeen 13:00 Amsterdam CS?

Het is gewoon vervelend dat je werkgever totaal niet naar ideeën en initiatieven luistert van het personeel. Verder als je langs komt met je gvb bedrijfspas wordt je zelfs door collega's op het hoofdkantoor als stront behandeld. :x
En hoe kom jij aan een bedrijfspas?
Ik heb er namelijk geen last van :D

OVManager
Lid

Post by OVManager » 15 Feb 2010, 21:42

PAV wrote:
sg_sg1 wrote:OVmanager: waarom gaat het steeds slechter bij HTM?
Goede vraag.
Niet zozeer OV-chipkaart gerelateerd, maar oa die nieuwe halteomroep is zo amateuristisch, klunzig en gemakzuchtig als de pest, en zo zijn er nog heel veel voorbeelden te geven ... :roll:

OVManager
Lid

Post by OVManager » 21 Feb 2010, 22:36

Om nog maar te zwijgen over een nog niet naar buiten gebrachte regel die vanaf 1 maart in gaat:

Gevonden voorwerpen?! Ze gaan naar HTM klantenservice in de wagenstraat...

Terug krijgen? Dat kan, maar wel 3 euro per voorwerp betalen.................... :?

sjow123
Lid

Post by sjow123 » 22 Feb 2010, 00:14

IK WIL DIE IPAD WINNEN :twisted:

robinspeijer
Lid

Post by robinspeijer » 22 Feb 2010, 00:17

sjow123 wrote:IK WIL DIE IPAD WINNEN :twisted:
Je hebt een kans van 1 op de 600.000 studenten, dus zeg maar... 0,0000000167%. :P

find_your_spot
Lid

Post by find_your_spot » 22 Feb 2010, 00:51

robinspeijer wrote:
Je hebt een kans van 1 op de 600.000 studenten, dus zeg maar... 0,0000000167%. :P
Het zijn 10 iPads hoor. Alleen de skivakantie is er maar 1.

robinspeijer
Lid

Post by robinspeijer » 22 Feb 2010, 00:53

find_your_spot wrote:
robinspeijer wrote:
Het zijn 10 iPads hoor. Alleen de skivakantie is er maar 1.
Excuus, een kans van 0,000000167% :roll:

sjow123
Lid

Post by sjow123 » 22 Feb 2010, 19:11

laat me nou even hopen dat ik dat win
net als de staatsloterij.
ga ik ook ooit winnen :twisted:

AlexVerhof
Lid

Post by AlexVerhof » 23 Feb 2010, 11:47

Ik vroeg mij af, stel dat ik in het weekend zou reizen bij de NS met mijn studenten weekchippie en er staat voldoende saldo op de kaart, moet ik dan 'reizen op saldo' activeren bij de NS-automaat of -balie? In principe verwacht ik dat de NS kaartlezers gewoon het studenten kortingsabonnement pakken en dus met korting afschrijven, maar ik wil niet het risico lopen dat er meer afgeschreven wordt dan het 40% reductietarief.

En wat nu als ik graag mijn reisgegevens op internet wil inzien met de studentenkaart? Ik heb 'm aangemeld op Mijn NS, waardoor er automatisch het product 'reizen op saldo' klaarstaat voor mij. Als ik deze ophaal bij de automaat, loop ik het risico dat bij een reis met de NS niet het studenten vrij-reizen/kortingsproduct aangesproken wordt, maar het 'reizen op saldo NS'. Maar ik moet het product activeren om op Mijn NS de reisgegevens in te kunnen zien, omdat het systeem anders de toegestuurde kaartservice code niet accepteert.

Beetje onduidelijke situatie dus, want ik bekijk de gegevens ook via Mijn OV-chipkaart en dat gaat prima. Was alleen benieuwd of het ook bij de NS kan. Iemand een idee wat de antwoorden zijn op bovenstaande vragen? Hebben de studentenproducten bijvoorbeeld een bepaalde prioriteit boven andere producten, waardoor zij eerder aangesproken zullen worden, zoals dit bij mijn weekkaart:
1. Studenten week abonnment (indien niet mogelijk naar 2)
2. Studenten weekend korting (indien niet mogelijk naar 3)
3. Reizen op saldo NS

sg_sg1
Lid

Post by sg_sg1 » 23 Feb 2010, 15:06

AlexVerhof wrote:Ik vroeg mij af, stel dat ik in het weekend zou reizen bij de NS met mijn studenten weekchippie en er staat voldoende saldo op de kaart, moet ik dan 'reizen op saldo' activeren bij de NS-automaat of -balie? In principe verwacht ik dat de NS kaartlezers gewoon het studenten kortingsabonnement pakken en dus met korting afschrijven, maar ik wil niet het risico lopen dat er meer afgeschreven wordt dan het 40% reductietarief.

En wat nu als ik graag mijn reisgegevens op internet wil inzien met de studentenkaart? Ik heb 'm aangemeld op Mijn NS, waardoor er automatisch het product 'reizen op saldo' klaarstaat voor mij. Als ik deze ophaal bij de automaat, loop ik het risico dat bij een reis met de NS niet het studenten vrij-reizen/kortingsproduct aangesproken wordt, maar het 'reizen op saldo NS'. Maar ik moet het product activeren om op Mijn NS de reisgegevens in te kunnen zien, omdat het systeem anders de toegestuurde kaartservice code niet accepteert.

Beetje onduidelijke situatie dus, want ik bekijk de gegevens ook via Mijn OV-chipkaart en dat gaat prima. Was alleen benieuwd of het ook bij de NS kan. Iemand een idee wat de antwoorden zijn op bovenstaande vragen? Hebben de studentenproducten bijvoorbeeld een bepaalde prioriteit boven andere producten, waardoor zij eerder aangesproken zullen worden, zoals dit bij mijn weekkaart:
1. Studenten week abonnment (indien niet mogelijk naar 2)
2. Studenten weekend korting (indien niet mogelijk naar 3)
3. Reizen op saldo NS
De antwoorden komen spoedig. Wellicht volgende maand al, want de NS gaan in maart verbeteringen doorvoeren.

tom-hommels
Lid

Post by tom-hommels » 24 Feb 2010, 12:15

Ik het reizen op saldo van de NS met kortings tarief (geen Studenten chip) en bij mij staat er bij ov-chipkaart.nl :
Producten op uw kaart
Reizen op Saldo NS Korting
Reizen op Saldo NS Vol tarief

Dus dat betekend dat jij bij de NS in het weekend gewoon op korting kan reizen ;)

[edit]
Zit me net te bedenken dat mijn zussen een zelfde ov-chipkaart hebben qua producten. Zij kunnen gewoon op korting kunnen reizen in het weekend bij de NS, dus lijkt het me dat het bij jou ook moet werken.
Lol mag altijd

sg_sg1
Lid

Post by sg_sg1 » 24 Feb 2010, 12:35

Reizen met de studentenov-chipkaart in het weekend is, als het goed is, nog niet mogelijk. Doordeweeks, met het gratis reizen-product, is dat, vreemd genoeg, wel mogelijk.

Mario90
Lid

Post by Mario90 » 24 Feb 2010, 23:12

sg_sg1 wrote:Reizen met de studentenov-chipkaart in het weekend is, als het goed is, nog niet mogelijk. Doordeweeks, met het gratis reizen-product, is dat, vreemd genoeg, wel mogelijk.
mij is het iig nog niet gelukt...

find_your_spot
Lid

Post by find_your_spot » 29 Mar 2010, 17:04

http://www.ib-groep.nl/particulieren/re ... eekend.asp

Dit jaar is het voor het eerst mogelijk als week student om op Goeie vrijdag te mogen reizen.

Wie kan mij bevestigen dat er geen geld wordt afgeschreven als ik bij de RET zal inchecken?

GVB en Connexxion hebben wij vanmiddag telefonisch laten weten dat Goeie vrijdag als kortingsdag in het systeem staat geprogrammeerd. Oftewel Goeie vrijdag gaat nog een leuke dag worden voor studenten.....

saewer
Lid

Post by saewer » 29 Mar 2010, 17:16

Ben ik nou heel dom maar volgens mij lees ik gewoon dat je op feestdagen met korting reist en 2 april is een feestdag

Mario90
Lid

Post by Mario90 » 29 Mar 2010, 18:36

saewer wrote:Ben ik nou heel dom maar volgens mij lees ik gewoon dat je op feestdagen met korting reist en 2 april is een feestdag
Het is een feestdag, maar ik ben die dag niet vrij... Stage gaat gewoon door :(

Hauptbahnhof
Lid

Post by Hauptbahnhof » 29 Mar 2010, 18:57

Dat is niet aan de orde...

Het is gewoon een feestdag volgens OCWDUO. Een dag betalen voor het reizen naar je school of stage ga je niet dood van.

find_your_spot
Lid

Post by find_your_spot » 29 Mar 2010, 20:18

Waarom staat er op de OCW-DUO site dit dan?

Weekabonnement

* gratis reizen van maandag 04.00 uur tot zaterdag 04.00 uur (behalve op feestdagen en van 16 juli 04.00 uur tot 16 augustus 04.00 uur)
* gratis reizen op 2 april 2010 (Goede Vrijdag)
* korting van zaterdag 04.00 uur tot maandag 04.00 uur
* korting op feestdagen van 04.00 uur tot 04.00 uur de volgende dag
* korting van 16 juli 04.00 uur tot 16 augustus 04.00 uur

saewer
Lid

Post by saewer » 29 Mar 2010, 20:40

OV-Studentenkaart geldig op Witte Donderdag én Goede Vrijdag

29 maart 2010

Om ongemakken rondom de invoering van de Studenten OV-chipkaart te compenseren zijn zowel de week- als de weekendkaarten geldig op Witte Donderdag vanaf 04.00 ‘s morgens. Eerder werd al bekend gemaakt dat beide kaarten op Goede Vrijdag geldig zijn als gevolg van gewijzigde voorwaarden voor de Studentenkaart. Als tegemoetkoming is nu besloten om beide kaarten eenmalig ook op Witte Donderdag recht op gratis reizen te geven. Studenten reizen dus al vanaf donderdagochtend gratis het Paarweekende in.
bron:opeenshadikhet.nl

MichaBen
Lid

Post by MichaBen » 30 Mar 2010, 20:47

Hier is al jaren discussie over met betrekking tot de studentenkaart. Goede vrijdag is geen officiële feestdag, maar de IB-Groep zag het altijd wel als feestdag.

Mario90
Lid

Post by Mario90 » 12 Apr 2010, 11:42

Ik moest gisteren in Amsterdam zijn en heb daar ook een (twee) ritjes met de tram gemaakt. Het is écht super irritant dat je als student (reizen op saldo) bij het uitchecken bij het GVB niet ziet wat je nog over hebt op je kaart... :roll:

hmv
Lid

Post by hmv » 13 Apr 2010, 12:53

Mario90 wrote:Ik moest gisteren in Amsterdam zijn en heb daar ook een (twee) ritjes met de tram gemaakt. Het is écht super irritant dat je als student (reizen op saldo) bij het uitchecken bij het GVB niet ziet wat je nog over hebt op je kaart... :roll:
Nog leuker is het op station Amsterdam Amstel...1 reis product voor het hele OV.. :lol:
Al helemaal leuk als je metro net aankomt en je moet sprinten om te trein te halen..

Post Reply