Verbouwing remise 's-Gravenweg en CW Kleiweg

Post hier op/aanmerkingen over toekomstige uitbreidingen van het metronet
User avatar
Tristan
Lid
Posts: 2816
Joined: 27 May 2004, 22:33
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Verbouwing remise 's-Gravenweg en CW Kleiweg

Post by Tristan » 05 Oct 2018, 13:32

Nee.
Wij zijn aardig onderweg. Jij ook?

User avatar
MichaBen
Lid
Posts: 10854
Joined: 12 Oct 2003, 21:15
Contact:

Re: Verbouwing remise 's-Gravenweg en CW Kleiweg

Post by MichaBen » 05 Oct 2018, 16:32

Die is al enkele maanden deels opgebroken. Het stukje spoor wat vroeger richting de Kleiweg liep (de verbindingsboog met de Hofpleinlijn) ligt er nog wel, net als het kopspoor richting Noord, maar het spoor richting de RET is vanaf het wissel afgezaagd en verwijderd. Het nieuwe emplacement van de RET (waarvan inmiddels beide kopsporen er liggen) ligt te dicht op de spoorbaan om er een verbinding tussen te krijgen die voldoet aan de minimale boogstraal van de voertuigen die je er overheen zou willen kunnen transporteren.

User avatar
MichaBen
Lid
Posts: 10854
Joined: 12 Oct 2003, 21:15
Contact:

Re: Verbouwing remise 's-Gravenweg en CW Kleiweg

Post by MichaBen » 16 Oct 2018, 21:28

Inmiddels is men ook begonnen met het aanleggen van de bovenleiding op het emplacement. Schiet op dus!

User avatar
remy5000
Lid
Posts: 524
Joined: 07 Dec 2003, 11:20
Contact:

Re: Verbouwing remise 's-Gravenweg en CW Kleiweg

Post by remy5000 » 18 Oct 2018, 09:08

MichaBen wrote: ↑
05 Oct 2018, 16:32
Die is al enkele maanden deels opgebroken. Het stukje spoor wat vroeger richting de Kleiweg liep (de verbindingsboog met de Hofpleinlijn) ligt er nog wel, net als het kopspoor richting Noord, maar het spoor richting de RET is vanaf het wissel afgezaagd en verwijderd. Het nieuwe emplacement van de RET (waarvan inmiddels beide kopsporen er liggen) ligt te dicht op de spoorbaan om er een verbinding tussen te krijgen die voldoet aan de minimale boogstraal van de voertuigen die je er overheen zou willen kunnen transporteren.
Dus wanneer men het NS spoor op wil is de waalhaven de enige optie, of het emplacement bij nedtrain voor randstadrail voertuigen?
https://raymii.org

User avatar
LB
Lid
Posts: 1375
Joined: 15 May 2005, 18:09
Location: Rotterdam

Re: Verbouwing remise 's-Gravenweg en CW Kleiweg

Post by LB » 18 Oct 2018, 14:40

remy5000 wrote: ↑
18 Oct 2018, 09:08
Dus wanneer men het NS spoor op wil is de waalhaven de enige optie, of het emplacement bij nedtrain voor randstadrail voertuigen?
Bij Schiedam kan ook nog, er blijven dus 3 aansluitingen met de RET πŸ˜‰
Je krijgt van mij een hulprijweg, je let zelf op de wisselstand en je blijft op spoor 2, over....

User avatar
remy5000
Lid
Posts: 524
Joined: 07 Dec 2003, 11:20
Contact:

Re: Verbouwing remise 's-Gravenweg en CW Kleiweg

Post by remy5000 » 18 Oct 2018, 15:30

LB wrote: ↑
18 Oct 2018, 14:40
remy5000 wrote: ↑
18 Oct 2018, 09:08
Dus wanneer men het NS spoor op wil is de waalhaven de enige optie, of het emplacement bij nedtrain voor randstadrail voertuigen?
Bij Schiedam kan ook nog, er blijven dus 3 aansluitingen met de RET πŸ˜‰
Is dat niet over de hele lengte tot het goederen emplacement strengelspoor?
https://raymii.org

User avatar
luka23
Lid
Posts: 1152
Joined: 05 Dec 2009, 19:25
Location: Capelle a/d Ijssel

Re: Verbouwing remise 's-Gravenweg en CW Kleiweg

Post by luka23 » 18 Oct 2018, 16:04

Nope, strengelspoor komt alleen voor bij de stations (Schiedam Nieuwland en Vlaardingen Oost).
SG2 | B Hoek Van Holland Haven

User avatar
MichaBen
Lid
Posts: 10854
Joined: 12 Oct 2003, 21:15
Contact:

Re: Verbouwing remise 's-Gravenweg en CW Kleiweg

Post by MichaBen » 18 Oct 2018, 17:11

Ik neem aan dat je wel wat kunstgrepen moet toepassen om bij Schiedam het spoor van ProRail op te komen. Uitgaande van dat Bombardier ooit software levert voor de Hoekse Lijn zal er wel een beveiliging in zitten tegen het stellen van een verkeerde rijweg.

Post Reply