RIFI's

Plaats hier informatie over de rijtuigen van de metrolijnen A t/m E. Begin een topictitel bij voorkeur met het rijtuignummer (bijv. 5233). Controleer wel eerst even of een topic al bestaat, om te voorkomen dat er meerdere topics ontstaan over één rijtuig.
Post Reply
User avatar
Tristan
Lid
Posts: 2830
Joined: 27 May 2004, 22:33
Location: Rotterdam
Contact:

Re: RIFI's

Post by Tristan » 05 Oct 2017, 07:13

Gisteren: 5348-5342-5353
Wij zijn aardig onderweg. Jij ook?

User avatar
Jmstro
Lid
Posts: 1130
Joined: 12 May 2006, 00:26

Re: RIFI's

Post by Jmstro » 16 Nov 2017, 01:33

Waarschijnlijk vanaf zaterdag 18 nov (of maandag 20 nov) rijden er 2 drietjes met nieuwe Pinfos software (één combinatie is al bekend: 5301-5328-5357).

"Voor reizigers is de nieuwe update zichtbaarder. Zij krijgen niet alleen de actuele reisinformatie, maar ook alle actuele overstapinformatie te zien. Ook die van de andere vervoerders op het volgende station, zoals de NS en Connexxion. Zo kan de reiziger anticiperen op de vertrektijd van de benodigde aansluiting. De overstapinformatie is afkomstig van OV9292. Verder is de afroep dynamisch gemaakt. Als de metro op het station staat, klinkt na het openen van de deuren: “Dit is metrolijn …, richting ….”. Het voordeel daarvan is dat automatisch het station wordt afgeroepen dat op dat moment in Pinfos is ingevoerd. Bij verstoringen of een ingekorte route geeft dat de reiziger de correcte en actuele eindhalte."
Bron RET

User avatar
MetroRET
Lid
Posts: 1920
Joined: 09 May 2013, 21:13
Location: Spijkenisse
Contact:

Re: RIFI's

Post by MetroRET » 16 Nov 2017, 02:21

Bij die combinatie moet even gehusteld worden, anders zal kopmaken op De Akkers voor wat vertraging gaan zorgen. :mrgreen:

Maar goed om te lezen dat men een stukje reisinfo uit Amsterdam zal gaan overnemen.

En het verwerken van uitgebreide overstapinformatie, ook op andere vervoerders, is natuurlijk perfect te noemen.

User avatar
luka23
Lid
Posts: 1304
Joined: 05 Dec 2009, 19:25
Location: Capelle a/d Ijssel

Re: RIFI's

Post by luka23 » 16 Nov 2017, 10:12

Ja goede implementatie! Nu nog bij de (R/H)SG3's!
SG2 | B Hoek Van Holland Haven

User avatar
Jmstro
Lid
Posts: 1130
Joined: 12 May 2006, 00:26

Re: RIFI's

Post by Jmstro » 16 Nov 2017, 10:50

MetroRET wrote:
16 Nov 2017, 02:21
Bij die combinatie moet even gehusteld worden, anders zal kopmaken op De Akkers voor wat vertraging gaan zorgen. :mrgreen:
Inderdaad verkeerd opgeschreven :lol:

User avatar
Jmstro
Lid
Posts: 1130
Joined: 12 May 2006, 00:26

Re: RIFI's

Post by Jmstro » 16 Nov 2017, 10:51

luka23 wrote:
16 Nov 2017, 10:12
Ja goede implementatie! Nu nog bij de (R/H)SG3's!
Is in voorbereiding maar duurt nog wel even.

User avatar
Jmstro
Lid
Posts: 1130
Joined: 12 May 2006, 00:26

Re: RIFI's

Post by Jmstro » 17 Nov 2017, 00:25

2de driewagentrein inmiddels ook bekend: 5306-5335-5345
Gaat waarschijnlijk vrijdag 17 nov al dienst rijden op lijn D.

User avatar
Jmstro
Lid
Posts: 1130
Joined: 12 May 2006, 00:26

Re: RIFI's

Post by Jmstro » 19 Nov 2017, 01:15

Zondag 19-11 gepland in WD 905

User avatar
mitchell1993
Lid
Posts: 369
Joined: 12 Feb 2007, 22:39

Re: RIFI's

Post by mitchell1993 » 04 Dec 2017, 16:59

Over het vernieuwd Pinfos software, er wordt nu mooi een nadrukkelijk aangegeven in welke metrolijn je zit. Waarom is ervoor gekozen om zo aan te duiden in welke metrolijn je zit: "U bevind zich in metrolijn C richting, This is metroline C to, De Terp".

Ik heb de neiging om te zeggen dat de omroep meteen wordt afgespeeld het moment dat de deuren open gaan.

*mening incoming* Overigens vind ik dat deze zin net te vroeg omgeroepen word. Voor het mooie zou het eigenijk nog 1 a 2 seconden langer moeten duren voordat deze zin wordt afgespeeld.

Verder is het weer een goed geïmplementeerd systeem :)

User avatar
luka23
Lid
Posts: 1304
Joined: 05 Dec 2009, 19:25
Location: Capelle a/d Ijssel

Re: RIFI's

Post by luka23 » 04 Dec 2017, 18:14

mitchell1993 wrote:
04 Dec 2017, 16:59
Ik heb de neiging om te zeggen dat de omroep meteen wordt afgespeeld het moment dat de deuren open gaan.
Hier dacht ik ook aan, doen ze in NYC ook.
SG2 | B Hoek Van Holland Haven

User avatar
mitchell1993
Lid
Posts: 369
Joined: 12 Feb 2007, 22:39

Re: RIFI's

Post by mitchell1993 » 14 Apr 2018, 12:09

De 5302 em de 5305 rijden nu ook met "sorry, geen dienst" rond.

User avatar
andyret
Lid
Posts: 9
Joined: 25 Jul 2016, 20:47

Re: RIFI's

Post by andyret » 14 Apr 2018, 18:21

Klopt idd

User avatar
Jmstro
Lid
Posts: 1130
Joined: 12 May 2006, 00:26

Re: RIFI's

Post by Jmstro » 17 Apr 2018, 01:09

Bedankt voor de melding, deze is inmiddels ook gerepareerd (net als de 5328)

User avatar
luka23
Lid
Posts: 1304
Joined: 05 Dec 2009, 19:25
Location: Capelle a/d Ijssel

Re: RIFI's

Post by luka23 » 07 Jul 2018, 19:06

5315 zit weer met de "Sorry, geen dienst".
Tevens laat de combinatie 5703+5603 (WD905) ook niks zien.
SG2 | B Hoek Van Holland Haven

User avatar
Jmstro
Lid
Posts: 1130
Joined: 12 May 2006, 00:26

Re: RIFI's

Post by Jmstro » 08 Jul 2018, 10:20

luka23 wrote:
07 Jul 2018, 19:06
5315 zit weer met de "Sorry, geen dienst".
Was het alleen de 5315 of ook het rijtuig wat eraan vast zat (5332 of 5363) ?
We gaan hem in ieder geval oppakken.

User avatar
luka23
Lid
Posts: 1304
Joined: 05 Dec 2009, 19:25
Location: Capelle a/d Ijssel

Re: RIFI's

Post by luka23 » 08 Jul 2018, 20:51

Ik denk dat het alleen de 5315 was.
SG2 | B Hoek Van Holland Haven

User avatar
efteltje
Lid
Posts: 421
Joined: 08 Jan 2006, 05:08

Re: RIFI's

Post by efteltje » 28 Jul 2018, 16:28

De 5321 rijdt met sorry geen dienst. Voorste en achterste metro wel gewoon bestemming. Ook binnen geen info.

User avatar
Jmstro
Lid
Posts: 1130
Joined: 12 May 2006, 00:26

Re: RIFI's

Post by Jmstro » 01 Aug 2018, 23:53

efteltje wrote:
28 Jul 2018, 16:28
De 5321 rijdt met sorry geen dienst. Voorste en achterste metro wel gewoon bestemming. Ook binnen geen info.
Vandaag reed de 5321 weer met "normale" eindbestemmingen (volgens collega)

User avatar
Mario90
Lid
Posts: 1304
Joined: 11 Oct 2009, 23:12
Location: Rotterdam
Contact:

Re: RIFI's

Post by Mario90 » 04 Aug 2018, 14:16

5403 zit in het midden van een 3'tje en heeft binnenin geen reisinfo. Display binnen staat op "sorry, geen dienst". Voorste rijtuig richting De Terp (ja, op lijn C) kan ik wel de info zien op de lichtbak boven de bakscheiding. Buiten ook "sorry, geen dienst".

User avatar
MetroRET
Lid
Posts: 1920
Joined: 09 May 2013, 21:13
Location: Spijkenisse
Contact:

Re: RIFI's

Post by MetroRET » 04 Aug 2018, 15:57

5403 op lijn C is toch niet zo bijzonder ?

User avatar
Mario90
Lid
Posts: 1304
Joined: 11 Oct 2009, 23:12
Location: Rotterdam
Contact:

Re: RIFI's

Post by Mario90 » 05 Aug 2018, 23:47

MetroRET wrote:
04 Aug 2018, 15:57
5403 op lijn C is toch niet zo bijzonder ?
Als ik het 5400-topic lees, is het wel bijzonder dat ze in dienst rijden deze zomer :lol:

User avatar
MetroRET
Lid
Posts: 1920
Joined: 09 May 2013, 21:13
Location: Spijkenisse
Contact:

Re: RIFI's

Post by MetroRET » 06 Aug 2018, 03:59

Ja op die manier.. :lol:

User avatar
luka23
Lid
Posts: 1304
Joined: 05 Dec 2009, 19:25
Location: Capelle a/d Ijssel

Re: RIFI's

Post by luka23 » 15 Aug 2018, 19:50

5311 en 5320 op lijn C filmen beiden Sorry, geen dienst (WD nummer was ook niet te lezen).
SG2 | B Hoek Van Holland Haven

MarkNL
Lid
Posts: 109
Joined: 25 Feb 2012, 15:41
Location: Spijkenisse

Re: RIFI's

Post by MarkNL » 17 Aug 2018, 08:30

Live vanuit de 5337 op lijn C, met “sorry geen dienst”.

User avatar
metro5201
Lid
Posts: 316
Joined: 26 Jun 2006, 23:21

Re: RIFI's

Post by metro5201 » 17 Aug 2018, 15:43

ik merk dat de sommige metro's op de D lijn, tijdens de werkzaamheden, tussen Maashaven en de Akkers, ook met "Sorry, geen dienst" rijden. Terwijl ze wel gewoon rijden op deze traject, behalve de metro waar de metrobestuurd(st)er zit, daar is wel goed weergegeven.

Post Reply