Midliferevisie MG2/1 en SG2/1-materieel

Plaats hier informatie over de rijtuigen van de metrolijnen A t/m E. Begin een topictitel bij voorkeur met het rijtuignummer (bijv. 5233). Controleer wel eerst even of een topic al bestaat, om te voorkomen dat er meerdere topics ontstaan over één rijtuig.
User avatar
dylanwild94
Lid
Posts: 82
Joined: 27 May 2014, 23:31

Re: Midliferevisie MG2/1 en SG2/1-materieel

Post by dylanwild94 » 12 Dec 2014, 20:41

MetroRET wrote:Volgens mij zijn er al iets van 4 combi's volledig op lijn D :
5363-5301-5336
rijd deze combi nu nog zo? aangezien de koppeling tussen de 5301 en 5336 lek is.
Last edited by dylanwild94 on 12 Dec 2014, 21:23, edited 1 time in total.

User avatar
MetroRET
Lid
Posts: 1920
Joined: 09 May 2013, 21:13
Location: Spijkenisse
Contact:

Re: Midliferevisie MG2/1 en SG2/1-materieel

Post by MetroRET » 12 Dec 2014, 20:45

Volgens mij is dat probleem al een tijdje terug verholpen, want ik zat er gisteravond in en toen hoorde ik niks.

User avatar
dylanwild94
Lid
Posts: 82
Joined: 27 May 2014, 23:31

Re: Midliferevisie MG2/1 en SG2/1-materieel

Post by dylanwild94 » 12 Dec 2014, 21:24

oke fijn om te horen dat mijn melding serieus genomen is.

User avatar
mitchell1993
Lid
Posts: 369
Joined: 12 Feb 2007, 22:39

Re: Midliferevisie MG2/1 en SG2/1-materieel

Post by mitchell1993 » 15 Dec 2014, 10:17

De 552 bestaat vandaag uit een tweetje 5300. Betreft 2 r-net rijtuigen

User avatar
MichaBen
Lid
Posts: 10937
Joined: 12 Oct 2003, 21:15
Contact:

Re: Midliferevisie MG2/1 en SG2/1-materieel

Post by MichaBen » 06 Apr 2015, 20:16

De RET klopt zichzelf weer eens op de borst:
https://twitter.com/pgpeters/status/584 ... 40/photo/1

Wat me het meest verbaast aan dit stukje is hoe goed men zichzelf wel niet vind op gebied van flexibiliteit als er materieel uitvalt. Als er even wat krapte was paste men de planning van de revisie hierop aan, toen er twee RSG3's uitvielen vanwege een omgewaaide boom loste men dit razendsnel op. Je zou haast denken dat alles zo perfect gaat. Maar waar komen al die meldingen van enkeltjes in de spits dan vandaan?!? Loopt de RET hier gewoon keihard te liegen? En is het daadwerkelijk voorgekomen dat er door materieelgebrek gewacht is met overbrenging naar de Kleiweg? Want volgens mij waren er toch altijd permanent drie voertuigen weg.

User avatar
MetroRET
Lid
Posts: 1920
Joined: 09 May 2013, 21:13
Location: Spijkenisse
Contact:

Re: Midliferevisie MG2/1 en SG2/1-materieel

Post by MetroRET » 28 Apr 2015, 16:50

Metrorijtuig 5301 is ook helemaal up-to-date gebracht. Dus met LED-rifi en informatieschermen in het rijtuig.

User avatar
luka23
Lid
Posts: 1303
Joined: 05 Dec 2009, 19:25
Location: Capelle a/d Ijssel

Re: Midliferevisie MG2/1 en SG2/1-materieel

Post by luka23 » 28 Apr 2015, 21:00

Kopt het dat er geen nieuwe RET kleurstellingen meer zijn, alleen maar R-Net en de originele kleurstellingen?
SG2 | B Hoek Van Holland Haven

User avatar
MetroRET
Lid
Posts: 1920
Joined: 09 May 2013, 21:13
Location: Spijkenisse
Contact:

Re: Midliferevisie MG2/1 en SG2/1-materieel

Post by MetroRET » 28 Apr 2015, 21:26

Al sinds medio augustus vorig jaar. Slechts 17 rijtuigen, waar er nu zo'n 40 rijtuigen zijn, hebben die kleurstelling "meegemaakt".

User avatar
MetroRET
Lid
Posts: 1920
Joined: 09 May 2013, 21:13
Location: Spijkenisse
Contact:

Re: Midliferevisie MG2/1 en SG2/1-materieel

Post by MetroRET » 04 May 2015, 17:30

Ook metrorijtuig 5303 is voorzien van de LED-rifi.

User avatar
5601
Lid
Posts: 306
Joined: 24 Jul 2009, 12:20
Location: Spijkenisse

Re: Midliferevisie MG2/1 en SG2/1-materieel

Post by 5601 » 15 May 2015, 23:36

MetroRET wrote:Ook metrorijtuig 5303 is voorzien van de LED-rifi.
Ook metrorijtuig 5316 en 5302 zijn voorzien van LED-rifi, waarbij opgemerkt moet worden dat 5203 in een tweetje reed om 16.00 uur (5302-5321) en dat bij 5316 alleen de RIFi aan de zijkant werkte de RIFI achter deed het niet en binnen in de metro's deden de RIFI's het ook niet.
Gisterenavond op de Waalhaven brandde de RIFI achter wel toen deze daar geparkeerd stond!! :|

User avatar
5601
Lid
Posts: 306
Joined: 24 Jul 2009, 12:20
Location: Spijkenisse

Re: Midliferevisie MG2/1 en SG2/1-materieel

Post by 5601 » 22 May 2015, 14:41

Vandaag zag 5302 zonder Led-rifi aan de achterzijde maar gewoon een bestemmingsrol, heb ik het wellicht verkeerd gezien op 15 mei ?

User avatar
MetroRET
Lid
Posts: 1920
Joined: 09 May 2013, 21:13
Location: Spijkenisse
Contact:

Re: Midliferevisie MG2/1 en SG2/1-materieel

Post by MetroRET » 22 May 2015, 18:34

De 5321-5302 heeft sowieso niet bestaan, nadat die in de revisie is geweest.
Op die vrijdag reed er namelijk ook de 5321-5322-5318 op D.

User avatar
Tristan
Lid
Posts: 2830
Joined: 27 May 2004, 22:33
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Midliferevisie MG2/1 en SG2/1-materieel

Post by Tristan » 16 Jun 2015, 07:40

Het volgende rijtuig dat de midliferevisie zal ondergaan is de 5330.
Wij zijn aardig onderweg. Jij ook?

User avatar
5601
Lid
Posts: 306
Joined: 24 Jul 2009, 12:20
Location: Spijkenisse

Re: Midliferevisie MG2/1 en SG2/1-materieel

Post by 5601 » 16 Jun 2015, 22:43

Tristan wrote:Het volgende rijtuig dat de midliferevisie zal ondergaan is de 5330.
Is dat nog deze week?
Of is dat volgende week?

User avatar
Jmstro
Lid
Posts: 1130
Joined: 12 May 2006, 00:26

Re: Midliferevisie MG2/1 en SG2/1-materieel

Post by Jmstro » 17 Jun 2015, 21:16

5601 wrote:Is dat nog deze week ? Of is dat volgende week?
Zie tpoic "Transporten"

User avatar
MichaBen
Lid
Posts: 10937
Joined: 12 Oct 2003, 21:15
Contact:

Re: Midliferevisie MG2/1 en SG2/1-materieel

Post by MichaBen » 25 Jun 2015, 17:06

De 5410 stond vanochtend vroeg ( zo rond 7:30) uit te waaien op het buitenterrein van de Kleiweg, compleet gestript en geschuurd zover ik dat in de gauwigheid kon zien vanuit de voorbijrazende intercity.

User avatar
Tristan
Lid
Posts: 2830
Joined: 27 May 2004, 22:33
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Midliferevisie MG2/1 en SG2/1-materieel

Post by Tristan » 01 Jul 2015, 11:41

Het volgende slachtoffer wordt de 5355.
Wij zijn aardig onderweg. Jij ook?

User avatar
MetroRET
Lid
Posts: 1920
Joined: 09 May 2013, 21:13
Location: Spijkenisse
Contact:

Re: Midliferevisie MG2/1 en SG2/1-materieel

Post by MetroRET » 01 Jul 2015, 14:41

Was toch al gemeld ? :mrgreen:

User avatar
Tristan
Lid
Posts: 2830
Joined: 27 May 2004, 22:33
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Midliferevisie MG2/1 en SG2/1-materieel

Post by Tristan » 01 Jul 2015, 18:02

Ik houd het allemaal niet meer bij :p
Wij zijn aardig onderweg. Jij ook?

User avatar
Jmstro
Lid
Posts: 1130
Joined: 12 May 2006, 00:26

Re: Midliferevisie MG2/1 en SG2/1-materieel

Post by Jmstro » 02 Jul 2015, 00:51

MetroRET wrote:Was toch al gemeld ? :mrgreen:
Inderdaad, maar in de topic "Transporten"

User avatar
5601
Lid
Posts: 306
Joined: 24 Jul 2009, 12:20
Location: Spijkenisse

Re: Midliferevisie MG2/1 en SG2/1-materieel

Post by 5601 » 04 Jul 2015, 10:28

Komen er in de komende vakantieweken veel 5400'en aan de beurt of zijn dat extra rijtuigen die naar de kleiweg gaan?

User avatar
MetroRET
Lid
Posts: 1920
Joined: 09 May 2013, 21:13
Location: Spijkenisse
Contact:

Re: Midliferevisie MG2/1 en SG2/1-materieel

Post by MetroRET » 04 Jul 2015, 10:33

De 5410 is momenteel de eerste die terug zou moeten komen, maar zoals bekend volgde er daarna ineens weer 2 5300'en, waar ik de logica niet van snapte.

User avatar
5601
Lid
Posts: 306
Joined: 24 Jul 2009, 12:20
Location: Spijkenisse

Re: Midliferevisie MG2/1 en SG2/1-materieel

Post by 5601 » 04 Jul 2015, 10:35

Misschien dat er daarna veel 5400'en aan de beurt komen?

User avatar
MetroRET
Lid
Posts: 1920
Joined: 09 May 2013, 21:13
Location: Spijkenisse
Contact:

Re: Midliferevisie MG2/1 en SG2/1-materieel

Post by MetroRET » 04 Jul 2015, 10:36

Ja, maar ik bedoelde meer van, door de werkzaamheden in Spijkenisse had men toch net iets minder materieel nodig, dus hadden er toen al 5400'en kunnen gaan.
Dat was mijn gedachtegang toen de 5410 ging tenminste.

User avatar
5601
Lid
Posts: 306
Joined: 24 Jul 2009, 12:20
Location: Spijkenisse

Re: Midliferevisie MG2/1 en SG2/1-materieel

Post by 5601 » 04 Jul 2015, 10:40

Ja daar heb je gelijk in, er stond inderdaad veel meer materieel terzijde de afgelopen periode

Post Reply