Midliferevisie MG2/1 en SG2/1-materieel

Plaats hier informatie over de rijtuigen van de metrolijnen A t/m E. Begin een topictitel bij voorkeur met het rijtuignummer (bijv. 5233). Controleer wel eerst even of een topic al bestaat, om te voorkomen dat er meerdere topics ontstaan over één rijtuig.
Post Reply
User avatar
Tristan
Lid
Posts: 2830
Joined: 27 May 2004, 22:33
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Midliferevisie MG2/1 en SG2/1-materieel

Post by Tristan » 29 Jul 2014, 14:06

Nee, dat gebeurt niet tijdens de midliferevisie. Ik heb dat geluid al lange tijd geleden gemeld en het is door de onderhoudsorganisatie onderzocht, maar er was geen noodzaak om iets te repareren.
Wij zijn aardig onderweg. Jij ook?

User avatar
MetroRET
Lid
Posts: 1920
Joined: 09 May 2013, 21:13
Location: Spijkenisse
Contact:

Re: Midliferevisie MG2/1 en SG2/1-materieel

Post by MetroRET » 29 Jul 2014, 14:36

Snap ik, maar blijft een vreemd geluid om te horen. Zo lijkt het meer een CAF van het GVB dan een SG2/1 van de RET. :P

User avatar
FLJ
Lid
Posts: 33
Joined: 15 Sep 2008, 14:46
Location: Amsterdam
Contact:

Re: Midliferevisie MG2/1 en SG2/1-materieel

Post by FLJ » 29 Jul 2014, 17:11

Hoe ver is men nu overigens met het ver-R-Netten van de gereviseerde bommetjes die in het zilver/grijs waren gestoken?
Ook actief op Flickr, voor actuele foto's van OV in binnen- en buitenland én burgerluchtvaart.

User avatar
MichaBen
Lid
Posts: 10938
Joined: 12 Oct 2003, 21:15
Contact:

Re: Midliferevisie MG2/1 en SG2/1-materieel

Post by MichaBen » 29 Jul 2014, 17:18

Afgelopen weekend had ik het idee dat er meer R-Net dan grijze rijtuigen rondreden op lijn D.

User avatar
MetroRET
Lid
Posts: 1920
Joined: 09 May 2013, 21:13
Location: Spijkenisse
Contact:

Re: Midliferevisie MG2/1 en SG2/1-materieel

Post by MetroRET » 29 Jul 2014, 17:25

Er zijn nu 4 rijtuigen die meteen de R-net kleuren hebben gekregen en 17 rijtuigen die eerst de grijze deuren hebben gehad.
Tot nu toe zijn verkleurd:
5301
5303
5316
5317
5322
5331
5336
5350
5353
5360
5361
5363

De volgende zijn nog in de grijze kleurstelling:
5304
5305
5313
5315
5327
5339
5340
5346
5362

Dus er zijn nu
21 revisierijtuigen :
12 in R-net kleurstelling
9 in RET kleurstelling

User avatar
Wally
Lid
Posts: 464
Joined: 15 Oct 2006, 15:20

Re: Midliferevisie MG2/1 en SG2/1-materieel

Post by Wally » 29 Jul 2014, 20:48

Hebben al deze rijtuigen inmiddels nieuwe stoelen (gestoffeerd)?

Wat doet men overigens met de overgebleven kunststof stoelen? Is daar een opkoper voor?

User avatar
MetroRET
Lid
Posts: 1920
Joined: 09 May 2013, 21:13
Location: Spijkenisse
Contact:

Re: Midliferevisie MG2/1 en SG2/1-materieel

Post by MetroRET » 29 Jul 2014, 21:19

Wally wrote:Hebben al deze rijtuigen inmiddels nieuwe stoelen (gestoffeerd)?

Wat doet men overigens met de overgebleven kunststof stoelen? Is daar een opkoper voor?
Alle rijtuigen die vanaf de Kleiwe, meteen de R-net kleurstelling hebben/hadden niet.
Dat zijn de 5303, 5316, 5336 & 5363.
Of dat inmiddels veranderd is, weet ik niet.

User avatar
metroverslaafde
Lid
Posts: 205
Joined: 18 Apr 2014, 12:46
Location: Rotterdam

Re: Midliferevisie MG2/1 en SG2/1-materieel

Post by metroverslaafde » 29 Jul 2014, 22:26

De oude stoelen werden toch geschonken of iets in die trand. Het was een gulle actie van de ret heb ik begrepen toch? Corrigeer me als ik onzin schrijf.

User avatar
MetroRET
Lid
Posts: 1920
Joined: 09 May 2013, 21:13
Location: Spijkenisse
Contact:

Re: Midliferevisie MG2/1 en SG2/1-materieel

Post by MetroRET » 29 Jul 2014, 22:31

Wat een gift zeg :roll:
Die onderbekraste stoelletjes

User avatar
Tom
Lid
Posts: 1657
Joined: 24 Jun 2006, 18:10
Location: Capelle aan den IJssel

Re: Midliferevisie MG2/1 en SG2/1-materieel

Post by Tom » 29 Jul 2014, 22:44

Die stoelen kunnen prima hergebruikt worden, denk bijvoorbeeld aan gebruik voor een tribune bij een locale voetbalclub waar onvoldoende geld is om nieuwe stoelen te kopen. Zo zijn er nog wel wat mogelijkheden te bedenken. En anders recyclen, krijgt de RET er misschien nog wat geld voor terug.

Simon
Lid
Posts: 4747
Joined: 12 Oct 2003, 12:47
Location: Rotterdam

Re: Midliferevisie MG2/1 en SG2/1-materieel

Post by Simon » 29 Jul 2014, 23:32

Sportclub WION heeft al sinds de jaren '90 (dacht ik) afgekeurde Bombardier metrostoeltjes. Er was iets mee, ze waren niet brandveilig genoeg of zoiets en ze zijn zo bij WION terecht gekomen. Je kan de stoeltjes zelfs zien vanuit de metro tussen Binnenhof en gelijkvloerse kruising Einsteinplaats, als je richting Romeynshof rijdt en dan naar rechts kijkt, als de begroeiing niet te dik is.
Als ik een christen-democraat een hand geef, tel ik altijd mijn vingers na...>>Als ik een liberaal een hand geef, wil hij die privatiseren...>>Als ik een socialist een hand geef, wil hij die delen...

User avatar
Tristan
Lid
Posts: 2830
Joined: 27 May 2004, 22:33
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Midliferevisie MG2/1 en SG2/1-materieel

Post by Tristan » 30 Jul 2014, 07:12

Stoeltjes worden inderdaad geschonken: schenken is gratis, recyclen kost geld.
Wij zijn aardig onderweg. Jij ook?

User avatar
Mario90
Lid
Posts: 1304
Joined: 11 Oct 2009, 23:12
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Midliferevisie MG2/1 en SG2/1-materieel

Post by Mario90 » 30 Jul 2014, 14:54

Op het oude hoofdveld van CVV Zwervers (Capelle a/d IJssel) waren in de dug-outs ook metrostoelen van Bommetjes te vinden. Vanaf het nieuwe seizoen hebben ze een nieuwe kantine die naast een ander veld staat, wat hoofdveld is geworden dus ik weet niet of ze daar nog lang te zien zijn.

User avatar
MichaBen
Lid
Posts: 10938
Joined: 12 Oct 2003, 21:15
Contact:

Re: Midliferevisie MG2/1 en SG2/1-materieel

Post by MichaBen » 30 Jul 2014, 17:09

Simon wrote:Sportclub WION heeft al sinds de jaren '90 (dacht ik) afgekeurde Bombardier metrostoeltjes.
En daarvan hebben we natuurlijk beeld, foto is al een tijdje terug toen er een nichtje moest korfballen aldaar:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
Tristan
Lid
Posts: 2830
Joined: 27 May 2004, 22:33
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Midliferevisie MG2/1 en SG2/1-materieel

Post by Tristan » 30 Jul 2014, 23:04

Tijd voor gestoffeerde stoelen, zo te zien ;)
Wij zijn aardig onderweg. Jij ook?

User avatar
Tom
Lid
Posts: 1657
Joined: 24 Jun 2006, 18:10
Location: Capelle aan den IJssel

Re: Midliferevisie MG2/1 en SG2/1-materieel

Post by Tom » 30 Jul 2014, 23:41

De RET moet ergens nog ongebruikte gestoffeerde stoelen hebben, op de eerste foto's van de 5501 toen deze werd gepresenteerd in Bautzen, zat er een ander type stoel in...

Image

User avatar
PAV
Lid
Posts: 418
Joined: 30 Aug 2006, 17:52
Location: Den Haag
Contact:

Re: Midliferevisie MG2/1 en SG2/1-materieel

Post by PAV » 31 Jul 2014, 00:27

Volgens mij is dat gewoon het interieur van de RandstadRail-RSG3 op lijn E. Maar die passen inderdaad wel beter binnen de R-net-stijl.
Kijk op PAV OV-web voor mijn foto's van het OV.

User avatar
MetroRET
Lid
Posts: 1920
Joined: 09 May 2013, 21:13
Location: Spijkenisse
Contact:

Re: Midliferevisie MG2/1 en SG2/1-materieel

Post by MetroRET » 31 Jul 2014, 00:30

PAV wrote:Volgens mij is dat gewoon het interieur van de RandstadRail-RSG3 op lijn E. Maar die passen inderdaad wel beter binnen de R-net-stijl.
Dit zijn wel degelijk andere stoelen dan er nu in zitten.....

User avatar
PAV
Lid
Posts: 418
Joined: 30 Aug 2006, 17:52
Location: Den Haag
Contact:

Re: Midliferevisie MG2/1 en SG2/1-materieel

Post by PAV » 31 Jul 2014, 02:00

Wat is het verschil?
Kijk op PAV OV-web voor mijn foto's van het OV.

User avatar
Roland
Lid
Posts: 2154
Joined: 07 Jan 2004, 11:35
Contact:

Re: Midliferevisie MG2/1 en SG2/1-materieel

Post by Roland » 31 Jul 2014, 07:59

De onderstaande zitten er nu in en hebben het model van de eerste generatie stoeltjes, die harde groene. Je ziet ook dat er een ander type bevestiging tussen steunstang en stoel zit.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
r e t m e t r o . n l => r d a m o v . n l

User avatar
MetroRET
Lid
Posts: 1920
Joined: 09 May 2013, 21:13
Location: Spijkenisse
Contact:

Re: Midliferevisie MG2/1 en SG2/1-materieel

Post by MetroRET » 31 Jul 2014, 08:32

Ik heb de indruk dat rijtuigen die nu op de Kleiweg zijn, daar langer zijn dan rijtuigen die nu al gereviseerd zijn.
Heeft dat met de minder hoeveelheid personeel te maken (vanwege de zomer) of heeft dat andere redenen?

User avatar
MichaBen
Lid
Posts: 10938
Joined: 12 Oct 2003, 21:15
Contact:

Re: Midliferevisie MG2/1 en SG2/1-materieel

Post by MichaBen » 31 Jul 2014, 21:29

De 5401 stond vanmorgen in ieder geval nog altijd gestript in de koppelloods, lijkt erop dat het omkatten tot R-Net sneltram nog moet beginnen.

User avatar
MetroRET
Lid
Posts: 1920
Joined: 09 May 2013, 21:13
Location: Spijkenisse
Contact:

Re: Midliferevisie MG2/1 en SG2/1-materieel

Post by MetroRET » 31 Jul 2014, 21:41

Want elke revisie tot nu toe duurde ongeveer 3 á 3½week, maar 5333 is nu al 5 weken weg.... dus vandaar mijn vermoedens.....

User avatar
MichaBen
Lid
Posts: 10938
Joined: 12 Oct 2003, 21:15
Contact:

Re: Midliferevisie MG2/1 en SG2/1-materieel

Post by MichaBen » 01 Aug 2014, 17:13

Vanmorgen even opgelet, de 5401 is inderdaad nog wit/groen en het omkatten moet dus nog beginnen.

User avatar
MichaBen
Lid
Posts: 10938
Joined: 12 Oct 2003, 21:15
Contact:

Re: Midliferevisie MG2/1 en SG2/1-materieel

Post by MichaBen » 11 Aug 2014, 07:56

De 5401 stond daarnet gestript en afgedekt met plastic op de rolbrug, klaar om naar de spuitcabine te gaan zo leek het.

Post Reply