Uitfasering SG2-materieel

Plaats hier informatie over de rijtuigen van de metrolijnen A t/m E. Begin een topictitel bij voorkeur met het rijtuignummer (bijv. 5233). Controleer wel eerst even of een topic al bestaat, om te voorkomen dat er meerdere topics ontstaan over één rijtuig.
Post Reply
User avatar
wilson
Lid
Posts: 542
Joined: 20 Nov 2005, 11:28
Location: Rotterdam
Contact:

Uitfasering SG2-materieel

Post by wilson » 28 Oct 2010, 10:33

Vraagje. Het is helaas duidelijk dat de Teetjes binnenkort eruit gaan. Maar hoeveel zijn er op dit moment nog in actieve dienst,van de 5201 - 5260 ?
Dus de RSG2's niet meegerekend 5261 - 5271
Groet Wilson.
http://www.youtube.com/user/wilsonhonda

SG2 gek

User avatar
Tristan
Lid
Posts: 2830
Joined: 27 May 2004, 22:33
Location: Rotterdam
Contact:

Re: SG2 materieel ( 5200 serie )

Post by Tristan » 28 Oct 2010, 12:06

Ik schat een stuk of 35.
Wij zijn aardig onderweg. Jij ook?

User avatar
wilson
Lid
Posts: 542
Joined: 20 Nov 2005, 11:28
Location: Rotterdam
Contact:

Re: SG2 materieel ( 5200 serie )

Post by wilson » 28 Oct 2010, 19:26

Maar !?! Dat is niet veel. Waar is de rest ? Terzijde / Reserve ?
Groet Wilson.
http://www.youtube.com/user/wilsonhonda

SG2 gek

User avatar
MichaBen
Lid
Posts: 10938
Joined: 12 Oct 2003, 21:15
Contact:

Re: SG2 materieel ( 5200 serie )

Post by MichaBen » 28 Oct 2010, 19:48

Er staan er natuurlijk al een hele tijd 11 op de Waalhaven, en op 's-Gravenweg spoor 362-363 staan ook een aantal teetjes waarvan je je afvraagt of ze het ooit nog gaan doen. Een aantal teetjes staan compleet dood, zelfs de sluitseinen werken niet meer bij deze rijtuigen. Van een teetje staan ook allerlei kleppen van de kabelgoot boven de ramen open, en van diverse teetjes daar staan de deuren permanent open. En de 5201+5229 zijn al een hele tijd geleden gesloopt natuurlijk, daarmee zitten we al door de 20 teetjes die niet meer rijden.

User avatar
Tristan
Lid
Posts: 2830
Joined: 27 May 2004, 22:33
Location: Rotterdam
Contact:

Re: SG2 materieel ( 5200 serie )

Post by Tristan » 28 Oct 2010, 21:05

Volgens mij staan er nog wat meer op de Waalhaven. Ik geloof dat er ook nog een aantal, waaronder de 5222, op spoor 122 staat. Vandaag waren er 29 in dienst.
Naar wat ik heb gehoord zullen er voorlopig in ieder geval 22 bewaard blijven en 15 tot 2014, voor de rest wordt een andere eigenaar gezocht.
Volstrekt zeker weet ik dit echter niet.
Wij zijn aardig onderweg. Jij ook?

User avatar
Tristan
Lid
Posts: 2830
Joined: 27 May 2004, 22:33
Location: Rotterdam
Contact:

Re: SG2 materieel ( 5200 serie )

Post by Tristan » 29 Oct 2010, 07:29

Ik heb vannacht een rondje gemaakt langs al het SG2-materieel op de 's-Gravenweg, hierbij kom ik op het volgende lijstje:

Code: Select all

In dienst
203
205
208
209
211
212
214
218
219
221
226
228
230
231
234
236
239
240
243
244
245
247
248
249
254
256
257
258
259

In onderhoud
210
215

Afgestoten op de 's-Gravenweg
216
217
232
235
238
241
250
253
260

Afgestoten in Moerdijk
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271

Afgevoerd
201
229

Dan blijven de volgende rijtuigen over:
202 (terugkerende luchtremming?)
204
206
207
208
213
220
222 (deraillement emplacement Gvw)
223
224
225
227
233
237
242
246
251
252
255

Deze resterende rijtuigen zullen waarschijnlijk aan de Waalhaven staan (Jmstro?)
Naar wat ik heb vernomen wil men 45 SG2's verkopen aan een ander vervoerbedrijf. Mogelijke verkoop aan Amsterdam is afgeketst. In 2012 zullen er nog 15 SG2's in dienst zijn.
Daarnaast zijn er plannen om een of meerdere SG2's voor infra/depot en de stichting RoMeO te behouden.
Bovenstaande onder het nodige voorbehoud.

Het grappige is dat in de rijtuigen die afgestoten zijn de kenmerkende lucht van na de midliferevisie terugkomt, een karakteristieke lucht van SG2's.
Wij zijn aardig onderweg. Jij ook?

User avatar
wilson
Lid
Posts: 542
Joined: 20 Nov 2005, 11:28
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Uitfasering SG2-materieel

Post by wilson » 29 Oct 2010, 08:49

Oke duidelijk !!! Thanks voor de rondje !!
Mooi dat er nog 15 in dienst blijven
Groet Wilson.
http://www.youtube.com/user/wilsonhonda

SG2 gek

User avatar
Calandlijn
Lid
Posts: 1056
Joined: 09 Jul 2008, 01:38
Location: Capelle aan den IJssel (nabij CPC)
Contact:

Re: Uitfasering SG2-materieel

Post by Calandlijn » 29 Oct 2010, 14:12

Zal er ook een rijtuig richting een depot gaan voor gebruik door hulpdiensten? Of wordt voor een dergelijk doel nog steeds een type M gebruikt?

User avatar
Roland
Lid
Posts: 2154
Joined: 07 Jan 2004, 11:35
Contact:

Re: Uitfasering SG2-materieel

Post by Roland » 29 Oct 2010, 15:52

Misschien dat de opgeblazen 5051 wordt vervangen door een teetje
r e t m e t r o . n l => r d a m o v . n l

User avatar
luka23
Lid
Posts: 1304
Joined: 05 Dec 2009, 19:25
Location: Capelle a/d Ijssel

Re: Uitfasering SG2-materieel

Post by luka23 » 29 Oct 2010, 23:21

Moerdijk?!
Heeft iemand misschien foto's?
SG2 | B Hoek Van Holland Haven

User avatar
Roland
Lid
Posts: 2154
Joined: 07 Jan 2004, 11:35
Contact:

Re: Uitfasering SG2-materieel

Post by Roland » 29 Oct 2010, 23:44

Moerdijk moet zijn Groot Ammers, zie ook de website of digitaletram.nl
r e t m e t r o . n l => r d a m o v . n l

User avatar
luka23
Lid
Posts: 1304
Joined: 05 Dec 2009, 19:25
Location: Capelle a/d Ijssel

Re: Uitfasering SG2-materieel

Post by luka23 » 30 Oct 2010, 14:17

Roland wrote:Moerdijk moet zijn Groot Ammers, zie ook de website of digitaletram.nl
Oh, dus dat is Groot-Ammers.
Toch bedankt ;)
SG2 | B Hoek Van Holland Haven

User avatar
Tom
Lid
Posts: 1657
Joined: 24 Jun 2006, 18:10
Location: Capelle aan den IJssel

Re: Uitfasering SG2-materieel

Post by Tom » 05 Nov 2010, 00:14

De 5217, die een heel tijdje op het "teetjes dump spoor" heeft gestaan met een laag graffiti erop, was vandaag opeens verdwenen. Opmerkelijk, gezien het rijtuig gister nog compleet stroomloos stond. Is deze naar het was-paleis of gewoon naar een ander spoor?

User avatar
aoost
Lid
Posts: 21
Joined: 10 Jul 2005, 15:38

Re: Uitfasering SG2-materieel

Post by aoost » 05 Nov 2010, 00:54

Staat binnen op spoor 321, wordt hersteld en gereed gemaakt voor de dienst

User avatar
Roland
Lid
Posts: 2154
Joined: 07 Jan 2004, 11:35
Contact:

Re: Uitfasering SG2-materieel

Post by Roland » 05 Nov 2010, 09:31

De 5217 is onsterfelijk: brand, aanrijdingen en ontsporingen heeft ie allemaal overleefd :D
r e t m e t r o . n l => r d a m o v . n l

jossevb
Lid
Posts: 26
Joined: 29 Nov 2009, 13:19

Re: Uitfasering SG2-materieel

Post by jossevb » 05 Nov 2010, 12:55

Metro met negen levens. :wink:

Simon
Lid
Posts: 4747
Joined: 12 Oct 2003, 12:47
Location: Rotterdam

Re: Uitfasering SG2-materieel

Post by Simon » 05 Nov 2010, 13:04

Bij de aanrijding op 25 oktober 2005 liep hij zelfs het risico frontaal op een andere metro te botsen:
Image
duidelijk binnen het profiel van vrije ruimte van het nevenspoor... gelukkig kwam er niets aan :D
Als ik een christen-democraat een hand geef, tel ik altijd mijn vingers na...>>Als ik een liberaal een hand geef, wil hij die privatiseren...>>Als ik een socialist een hand geef, wil hij die delen...

User avatar
Tristan
Lid
Posts: 2830
Joined: 27 May 2004, 22:33
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Uitfasering SG2-materieel

Post by Tristan » 08 Nov 2010, 10:29

Dit rijtuig is gisteren ontdaan van de graffiti en rijdt vandaag alweer vrolijk mee in dienst.
Wij zijn aardig onderweg. Jij ook?

vkl-cvl

Re: Uitfasering SG2-materieel

Post by vkl-cvl » 08 Nov 2010, 13:09

datum en wagen nummer onbekend mgr

User avatar
wilson
Lid
Posts: 542
Joined: 20 Nov 2005, 11:28
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Uitfasering SG2-materieel

Post by wilson » 09 Nov 2010, 00:15

Zijn er dan toch nog zoveel storingen met de SG3's dat de SG2's weer in moeten vallen ?
Vandaag 2 setjes SG2 op Lijn C De Terp -Spijkenisse
Ik heb er overigens helemaal geen problemen mee.
Groet Wilson.
http://www.youtube.com/user/wilsonhonda

SG2 gek

User avatar
Tristan
Lid
Posts: 2830
Joined: 27 May 2004, 22:33
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Uitfasering SG2-materieel

Post by Tristan » 09 Nov 2010, 06:12

Er zijn simpelweg niet genoeg SG3's om alle diensten te kunnen vullen. Voor wat betreft storingen valt het allemaal wel mee heb ik de indruk.
Wij zijn aardig onderweg. Jij ook?

User avatar
Roland
Lid
Posts: 2154
Joined: 07 Jan 2004, 11:35
Contact:

Re: Uitfasering SG2-materieel

Post by Roland » 09 Nov 2010, 12:33

Bij de vervanging van de SG2's wordt er natuurlijk ook vanuit gegaan dat de cs-slinge dienst is overgenomen door RSG3's en dat er dan 5300s op terp-akkers kunnen worden ingezet.
r e t m e t r o . n l => r d a m o v . n l

User avatar
Tom
Lid
Posts: 1657
Joined: 24 Jun 2006, 18:10
Location: Capelle aan den IJssel

Re: Uitfasering SG2-materieel

Post by Tom » 16 Nov 2010, 15:46

Tom wrote:De 5217, die een heel tijdje op het "teetjes dump spoor" heeft gestaan met een laag graffiti erop, was vandaag opeens verdwenen. Opmerkelijk, gezien het rijtuig gister nog compleet stroomloos stond. Is deze naar het was-paleis of gewoon naar een ander spoor?
De 5217 staat inmiddels weer terug op zijn oude plekkie. Waarschijnlijk wel het schoonste teetje wat buiten dienst staat.

User avatar
Tristan
Lid
Posts: 2830
Joined: 27 May 2004, 22:33
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Uitfasering SG2-materieel

Post by Tristan » 16 Nov 2010, 16:19

De 5241 heeft ook een tijdje op 363 gestaan, maar staat nu in de werkplaats. Ik weet niet wat ermee gebeurt.
Wij zijn aardig onderweg. Jij ook?

User avatar
xTimy
Lid
Posts: 103
Joined: 24 Dec 2009, 19:45
Location: Schiedam (Parkweg)

Re: Uitfasering SG2-materieel

Post by xTimy » 17 Nov 2010, 08:33

wilson wrote:Zijn er dan toch nog zoveel storingen met de SG3's dat de SG2's weer in moeten vallen ?
Vandaag 2 setjes SG2 op Lijn C De Terp -Spijkenisse
Ik heb er overigens helemaal geen problemen mee.
Nou.. over die storingen.. het is niet zo dat ze uit de dienst gehaald worden..
maar meerdere bestuurders die op de C-lijn rijden.. hebben klachten over deze rijtuigen.
Zo zouden de knopjes voor 'deuren sluiten' niet altijd even snel reageren.. en is het soms zo
dat ook de versnellingspook niet altijd even snel reageerd. Buiten dit al zou het ook nog eens
zo zijn dat hij gewoon vervelend rijdt.

Post Reply