SG3-materieel (5600-serie)

Plaats hier informatie over de rijtuigen van de metrolijnen A t/m E. Begin een topictitel bij voorkeur met het rijtuignummer (bijv. 5233). Controleer wel eerst even of een topic al bestaat, om te voorkomen dat er meerdere topics ontstaan over één rijtuig.
User avatar
5601
Lid
Posts: 306
Joined: 24 Jul 2009, 12:20
Location: Spijkenisse

Re: SG3-materieel (5600-serie)

Post by 5601 » 17 Oct 2015, 19:50

Ik zag vandaag die 5622 met zijn rode deuren rijden richting de Akkers, vertel ik oud nieuws of is dat nog maar pas?

User avatar
MetroRET
Lid
Posts: 1920
Joined: 09 May 2013, 21:13
Location: Spijkenisse
Contact:

Re: SG3-materieel (5600-serie)

Post by MetroRET » 17 Oct 2015, 20:59

De 5623 en 5624 zijn inmiddels ook al rood ;-)

Stand van zaken momenteel:
5601-5612, 5622-5624: Rode deuren en R-net logo's.
5613, 5619-5620, 5628-5642: Grijze deuren zonder R-net logo's.
5614-5618, 5626-5627: Grijze deuren met R-net logo's

Tobias51
Lid
Posts: 118
Joined: 22 Oct 2013, 00:52

Re: SG3-materieel (5600-serie)

Post by Tobias51 » 19 Oct 2015, 21:40

Lekker verwarrend.

User avatar
MetroRET
Lid
Posts: 1920
Joined: 09 May 2013, 21:13
Location: Spijkenisse
Contact:

Re: SG3-materieel (5600-serie)

Post by MetroRET » 19 Oct 2015, 21:48

Dat is de RET ;-)

User avatar
5601
Lid
Posts: 306
Joined: 24 Jul 2009, 12:20
Location: Spijkenisse

Re: SG3-materieel (5600-serie)

Post by 5601 » 05 Nov 2015, 22:24

Ik zag vandaag ook 5639 met rode oortjes, uhh deurtjes.

User avatar
5601
Lid
Posts: 306
Joined: 24 Jul 2009, 12:20
Location: Spijkenisse

Re: SG3-materieel (5600-serie)

Post by 5601 » 21 Nov 2015, 01:32

Ik zag vrijdagochtend 5619 met rode deuren in dienst, ik ben vergeten te kijken of deze uitgerust was met R-Net logo :idea:

User avatar
Tristan
Lid
Posts: 2830
Joined: 27 May 2004, 22:33
Location: Rotterdam
Contact:

Re: SG3-materieel (5600-serie)

Post by Tristan » 21 Nov 2015, 08:11

Ook voorzien van R-Net.
Wij zijn aardig onderweg. Jij ook?

User avatar
luka23
Lid
Posts: 1304
Joined: 05 Dec 2009, 19:25
Location: Capelle a/d Ijssel

Re: SG3-materieel (5600-serie)

Post by luka23 » 21 Nov 2015, 20:12

Wacht, dus er zijn rijtuigen met rode deuren ZONDER R-Net logo's?
SG2 | B Hoek Van Holland Haven

User avatar
MetroRET
Lid
Posts: 1920
Joined: 09 May 2013, 21:13
Location: Spijkenisse
Contact:

Re: SG3-materieel (5600-serie)

Post by MetroRET » 21 Nov 2015, 20:30

Nee.

nemepro
Lid
Posts: 1817
Joined: 12 Oct 2003, 13:43
Location: Spijkenisse
Contact:

Re: SG3-materieel (5600-serie)

Post by nemepro » 22 Nov 2015, 21:56

is er een actuele lijst met alle R-Net 5600en?

met of zonder rooie deuren en met R net en helemaal nog in de oude style?
Openbaar Vervoer In Spijkenisse Is Terug: http://go.to/openbaarvervoerinspijkenisse

User avatar
MetroRET
Lid
Posts: 1920
Joined: 09 May 2013, 21:13
Location: Spijkenisse
Contact:

Re: SG3-materieel (5600-serie)

Post by MetroRET » 22 Nov 2015, 22:52

Bij mij bekend:

5601-5612, 5619, 5622-5625, 5628, 5639: Rnet met rode deuren
5614-5618, 5621, 5626-5627: Rnet zonder rode deuren
5613, 5620, 5629-5638, 5640-5642: Zonder Rnet

PH-GHK
Lid
Posts: 3
Joined: 06 Oct 2015, 21:15

Re: SG3-materieel (5600-serie)

Post by PH-GHK » 03 Dec 2015, 23:10

Een vraag waarmee ik een tijdje mee rondloop: Waarom sluiten de deuren al bij de tweede toon van het sluitsignaal? En zijn er nog andere steden (op Berlijn na) die 'ons' sluitsignaal ook hebben?

User avatar
Tristan
Lid
Posts: 2830
Joined: 27 May 2004, 22:33
Location: Rotterdam
Contact:

Re: SG3-materieel (5600-serie)

Post by Tristan » 04 Dec 2015, 00:35

Om de halteertijd te verkorten sluiten de deuren al halverwege het signaal.
Wij zijn aardig onderweg. Jij ook?

Tobias51
Lid
Posts: 118
Joined: 22 Oct 2013, 00:52

Re: SG3-materieel (5600-serie)

Post by Tobias51 » 04 Dec 2015, 01:11

Uiteindelijk maakt het niks uit.
Want de 5300/5400 kan gelijk wegrijden als de deuren dicht zijn. 5500/5600 heeft daar altijd 2/3 seconden voor nodig.

User avatar
Tristan
Lid
Posts: 2830
Joined: 27 May 2004, 22:33
Location: Rotterdam
Contact:

Re: SG3-materieel (5600-serie)

Post by Tristan » 04 Dec 2015, 08:55

Ja, dus als je bij SG3 deuren pas in beweging brengt ná het deursluitsignaal, verlies je nog eens één of twee seconden.
Wij zijn aardig onderweg. Jij ook?

Tobias51
Lid
Posts: 118
Joined: 22 Oct 2013, 00:52

Re: SG3-materieel (5600-serie)

Post by Tobias51 » 05 Dec 2015, 11:52

Wat is dat eigenlijk?
Iets waar de bommetjes niet bij hoeven na te denken, duurt bij (R)SG3 2/3 seconden.
Benieuwd waarom de software het tractie-ready niet al tijdens het dichtgaan van de deuren kan klaarmaken.

Als je die denktijd zou kunnen beperken maak je op een traject al bijna een minuut reistijd winst..

User avatar
MichaBen
Lid
Posts: 10938
Joined: 12 Oct 2003, 21:15
Contact:

Re: SG3-materieel (5600-serie)

Post by MichaBen » 05 Dec 2015, 12:57

Kun je soms pas de remmen lossen zodra de deuren dicht zijn, en pas tractie geven zodra de remmen gelost zijn? Bij teetjes kun je al tijdens het sluiten van de deuren de remmen lossen, en werd de tractie direct actief zodra de laatste deur gesloten was. Ik heb wel eens een haltering meegemaakt waarbij het rijtuig geheel niet tot stilstand kwam (we rolden met zo'n 1km/u door tijdens een korte haltering). Dat is natuurlijk niet echt de bedoeling, dus het zou me niet verbazen dat dit strikter geworden is.

Tobias51
Lid
Posts: 118
Joined: 22 Oct 2013, 00:52

Re: SG3-materieel (5600-serie)

Post by Tobias51 » 05 Dec 2015, 15:58

Ja bij de teetjes was het indd heel soepel.
Kan me voorstellen als je die langs een SG3'tje zet, de T met ruim voorschot wegrijdt.

nemepro
Lid
Posts: 1817
Joined: 12 Oct 2003, 13:43
Location: Spijkenisse
Contact:

Re: SG3-materieel (5600-serie)

Post by nemepro » 16 Jul 2016, 11:02

heeft er iemand een update hoe het gesteld is met de nummers van de 5600en die gereviseerd zijn ?
Openbaar Vervoer In Spijkenisse Is Terug: http://go.to/openbaarvervoerinspijkenisse

User avatar
metroverslaafde
Lid
Posts: 205
Joined: 18 Apr 2014, 12:46
Location: Rotterdam

Re: SG3-materieel (5600-serie)

Post by metroverslaafde » 16 Jul 2016, 16:08

nemepro wrote:heeft er iemand een update hoe het gesteld is met de nummers van de 5600en die gereviseerd zijn ?
Volgens mij wordt deze rijtuigserie nog lang niet gereviseerd. Misschien ben je in de war met de 5300 en 5400 serie.

nemepro
Lid
Posts: 1817
Joined: 12 Oct 2003, 13:43
Location: Spijkenisse
Contact:

Re: SG3-materieel (5600-serie)

Post by nemepro » 16 Jul 2016, 16:43

duhhhh bedoel de buitenkant rode deuren , Rnet logo
Openbaar Vervoer In Spijkenisse Is Terug: http://go.to/openbaarvervoerinspijkenisse

User avatar
metroverslaafde
Lid
Posts: 205
Joined: 18 Apr 2014, 12:46
Location: Rotterdam

Re: SG3-materieel (5600-serie)

Post by metroverslaafde » 17 Jul 2016, 19:13

nemepro wrote:duhhhh bedoel de buitenkant rode deuren , Rnet logo
O bedoel je dat. Dat is geen revisie he 8) . Maar goed. Die lijst heb ik in ieder geval niet voor je wat dat betreft.
Maar volgens mij zijn alle rijtuigen inmiddels wel zo'n beetje voorzien van de rode deuren. Ik kan me eigenlijk niet meer herinneren wanneer ik de laatste weken een 5600 met grijze deuren heb gezien.

User avatar
MetroRET
Lid
Posts: 1920
Joined: 09 May 2013, 21:13
Location: Spijkenisse
Contact:

Re: SG3-materieel (5600-serie)

Post by MetroRET » 17 Jul 2016, 20:33

De laatste waren de 5618 en de 5621 begin april.

Tobias51
Lid
Posts: 118
Joined: 22 Oct 2013, 00:52

Re: SG3-materieel (5600-serie)

Post by Tobias51 » 18 Jul 2016, 01:19

Er rijden soms wel eens speciale metrostellen met grijze deuren voorbij.......
https://youtu.be/GmRxorS5rHQ

Tobias51
Lid
Posts: 118
Joined: 22 Oct 2013, 00:52

Re: SG3-materieel (5600-serie)

Post by Tobias51 » 21 Jan 2017, 23:36

Ik zie steeds meer SG3 rijtuigen met witte LED frontlampjes ipv het ''oude'' gele.
Wordt dit nu uitgerold? Het ziet er echt veel beter uit dan het ''oude''. :D

Post Reply