5201

Plaats hier informatie over de rijtuigen van de metrolijnen A t/m E. Begin een topictitel bij voorkeur met het rijtuignummer (bijv. 5233). Controleer wel eerst even of een topic al bestaat, om te voorkomen dat er meerdere topics ontstaan over één rijtuig.
Post Reply
User avatar
MichaBen
Lid
Posts: 10938
Joined: 12 Oct 2003, 21:15
Contact:

Post by MichaBen » 09 Mar 2005, 19:33

Ik zag vandaag de 5201 weer eens rijden (tijdje niet gezien). Van deze wagen was 1 van de 2 sleepstukken vervangen. Vraag me niet waarom, meestal vervangen ze beide sleepstukken op de panto maar dit keer is er dus maar 1 vervangen, de andere is nog oud en grijs.

User avatar
Jeff
Lid
Posts: 1978
Joined: 28 Nov 2004, 20:56

Post by Jeff » 09 Dec 2005, 18:16

De RiFi van de B-bak is eraf gedraaid, je ziet alleen nog de tl-balken. Dit is bij de 5202 ook het geval.

User avatar
Jeff
Lid
Posts: 1978
Joined: 28 Nov 2004, 20:56

Post by Jeff » 10 Dec 2005, 22:31

Inmiddels is het in ieder geval bij de 201 gerepareerd :)

User avatar
Jesse
Lid
Posts: 2240
Joined: 12 Feb 2005, 16:54
Location: Capelle a/d IJssel

Post by Jesse » 11 Dec 2005, 16:21

Idd hè Jeff? Hij staat nu weer lekker op sp 336 tussen andere wagens :)

User avatar
Rodney
Lid
Posts: 4988
Joined: 12 Oct 2003, 12:31
Location: Rotterdam

Post by Rodney » 11 Dec 2005, 18:01

Je zou zeggen dat ie nu gesloopt is nu 2 kleine kinderen ermee gereden hebben :lol: :P

User avatar
Jesse
Lid
Posts: 2240
Joined: 12 Feb 2005, 16:54
Location: Capelle a/d IJssel

Post by Jesse » 11 Dec 2005, 18:08

Als je zo redeneert, kan je de 235 er ook wel bij optellen, na een oodremming en Jeff als bestuurder :lol:

Maar laten we het maar weer over de 201 hebben.. Dit gaat nergens meer over :P

jasper88
Lid
Posts: 737
Joined: 05 Nov 2005, 20:58

Post by jasper88 » 17 Jun 2006, 22:59

Ligt het aan mij of maakt de 5201 erg veel geluid.
Ik zat in de B bak van de 01 en dan mag je wat verwachten dat daar in het geluids niveau wat lager is. Echter was dit niet zo het geval want hij makt wel erg veel herrie.
Een voordeel was dan weer wel dat de afroep erg hard in gesteld staat dus je kunt wel de stations horen. Hoor je tegen woordig ook zelden in de T'jes.

Verder viel mij op dat de oude rode/oranje (was meer iest van rood vond ik) stoeltjes weer te voorschijn komen onder de groenelak vandaan.

Tevens reed die vandaag mee in het midden van een 3tje en zijn cabine raam aan de rechterkant (vanuit de cabine gezien) van de B bak stond open.
Als ik mijn handtekening geef, krijg ik die van jou dan ook??

User avatar
Roland
Lid
Posts: 2154
Joined: 07 Jan 2004, 11:35
Contact:

Post by Roland » 18 Jun 2006, 09:36

5201 is nou eenmaal een rommelig rijtuig dat hoort :P
r e t m e t r o . n l => r d a m o v . n l

jasper88
Lid
Posts: 737
Joined: 05 Nov 2005, 20:58

Post by jasper88 » 18 Jun 2006, 11:32

Roland wrote: 5201 is nou eenmaal een rommelig rijtuig dat hoort :P
Inderdaad vereemde knopjes voor de rolstoel uitgang.
Andere stickers met rijtuig nummers in de metro.
en nog veel meer.

Het is dan wel de enige metro die in 4 verschillende jasjes heeft rond gereden. (op de RSR rijtuigen na dan maar die rijden niet in de normale dienst op de hoofdbaan.)
Als ik mijn handtekening geef, krijg ik die van jou dan ook??

User avatar
steven
Lid
Posts: 746
Joined: 12 Dec 2003, 15:07
Location: Schiedam

Post by steven » 18 Jun 2006, 19:19

Is het jullie ook wel eens opgevallen dat de groene band een andere kleur groen is dan de andere wagens?

Steven

User avatar
MichaBen
Lid
Posts: 10938
Joined: 12 Oct 2003, 21:15
Contact:

Post by MichaBen » 18 Jun 2006, 19:39

De 5201 is nou eenmaal het prototype van de revisie, deze is altijd al anders geweest. Oorspronkelijk had deze een hele andere kleurstelling:

Image
Diverse zaken zijn later nog aangepast (rode deuren weg, rode streep erbij, seperatieruiten, deurknopjes, en de M), de groene kleur is nooit gelijk gemaakt aan de definitieve kleurstelling. Ook de luidsprekers binnen hadden de oude kleur nog dacht ik, en het frontsein boven is nog altijd rond ipv rechthoekig zoals bij de andere teetjes.

Is overigens al diverse malen besproken in het verleden, maar die topics lijken al naar het archief te zijn of verloren gegaan bij de crash.

User avatar
Jesse
Lid
Posts: 2240
Joined: 12 Feb 2005, 16:54
Location: Capelle a/d IJssel

Post by Jesse » 18 Jun 2006, 20:51

De 5201 heeft toch ook nog een stekkerdoos zitten op beide koppen voor de slijpwagen?

User avatar
Jeff
Lid
Posts: 1978
Joined: 28 Nov 2004, 20:56

Post by Jeff » 18 Jun 2006, 21:12

Jep, net als de 5202. Maar volgens mij zaten die er al vóór de revisie :unsure:

jasper88
Lid
Posts: 737
Joined: 05 Nov 2005, 20:58

Post by jasper88 » 18 Jun 2006, 22:49

inderdaad hebben ze boxen nog in oude kleuren.
Maar dat heb je als je de 5201 als eerste wagen voor nieuwe kleuren zelf behandel op de kleiweg en dan later net iets anders doet.
Maar dat maakt het rijtuig weer bijzonder.
Als ik mijn handtekening geef, krijg ik die van jou dan ook??

User avatar
Rodney
Lid
Posts: 4988
Joined: 12 Oct 2003, 12:31
Location: Rotterdam

Post by Rodney » 18 Jun 2006, 23:16

Jeff wrote: Jep, net als de 5202. Maar volgens mij zaten die er al vóór de revisie :unsure:
Hadden ze altijd al om aangekoppelde werkwagens voor stroom te kunnen voorzien.

User avatar
Markiemark
Lid
Posts: 363
Joined: 14 Oct 2003, 19:27

Post by Markiemark » 19 Jun 2006, 08:47

Hoe doen ze dit trouwens als de 5201 en 5202 ooir uit dienst gaan? Dan kunnen de werkwagens niet meer van stroom voorzien worden, of is er een andere mogelijkheid?

User avatar
Jeff
Lid
Posts: 1978
Joined: 28 Nov 2004, 20:56

Post by Jeff » 19 Jun 2006, 09:11

Oow maar die twee mogen van mij best zelf werkwagen worden, hoor :rolleyes: (des te langer kunnen wij van ze genieten ^_^)

User avatar
Joachim
Lid
Posts: 7258
Joined: 12 Oct 2003, 11:52
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Joachim » 19 Jun 2006, 09:13

Het is niet om de werkwagens van stroom te voorzien, dat gebeurt al via de automatische koppeling. Het is om de railslijpwagen aan te sturen, de HS7201. De locomotieven hebben er ook allemaal eentje en de railslijpwagen zelf wordt amper gebruikt.
/ Rotterdam moet schoon, heel en veilig. Waarom? Daarom! / De OV-chipkaart is de enige kaart in de metro / Daar neem je je hoed voor af, voor de metro van Rotterdam / In Rotterdam, dáár gaat het goed! / Retmetro.nl op Youtube /

jasper88
Lid
Posts: 737
Joined: 05 Nov 2005, 20:58

Post by jasper88 » 19 Jun 2006, 17:55

Er zou dan een mogelijkheid bestaan om de 5400 serie te gebruiken hiervoor, maar wat Joachim al zegt hij word amper gebruikt en als de locomotieven eer 1 hebben er zal best wel zo zijn dat de locs het overgenomen.
Als ik mijn handtekening geef, krijg ik die van jou dan ook??

User avatar
Markiemark
Lid
Posts: 363
Joined: 14 Oct 2003, 19:27

Post by Markiemark » 28 Jun 2006, 08:45

jasper88 wrote: Er zou dan een mogelijkheid bestaan om de 5400 serie te gebruiken hiervoor, maar wat Joachim al zegt hij word amper gebruikt en als de locomotieven eer 1 hebben er zal best wel zo zijn dat de locs het overgenomen.
Dan zullen ook de koppeldozen veranderd moeten worden, want die passen toch niet?

User avatar
Roland
Lid
Posts: 2154
Joined: 07 Jan 2004, 11:35
Contact:

Post by Roland » 28 Jun 2006, 09:50

de 5400 serie gebruiken zullen ze nooit doen, dan moet je inderdaad de koppeling aanpassen dat is al te duur in verhouding met het gebruik. bovendien zijn er 5 loks die ook zo'n aansluiting hebben
r e t m e t r o . n l => r d a m o v . n l

User avatar
Dominique5024
Lid
Posts: 77
Joined: 24 Mar 2006, 11:23

Post by Dominique5024 » 29 Jul 2006, 12:44

Ik trof vanmorgen de 5201 aan met graffiti, de kunstenaars hebben de hele zijkant onder getekend..

User avatar
wilson
Lid
Posts: 542
Joined: 20 Nov 2005, 11:28
Location: Rotterdam
Contact:

Post by wilson » 11 Aug 2006, 13:14

ja ik heb het ook gezien.niet zo prettig om in een metro te reizen beklad met graffity
Groet Wilson.
http://www.youtube.com/user/wilsonhonda

SG2 gek

User avatar
lollig
Lid
Posts: 462
Joined: 31 Oct 2005, 20:06
Location: Terheijden

Post by lollig » 11 Aug 2006, 13:17

gisteren zag ik hem voorbij rijden en ik zag geen graffiti dus het zal wel weggehaald zijn
Veolia Transport Brabant reiziger

jasper88
Lid
Posts: 737
Joined: 05 Nov 2005, 20:58

Post by jasper88 » 11 Aug 2006, 23:44

Jeff wrote: Inmiddels is het in ieder geval bij de 201 gerepareerd :)
Het lijkt er op of die inmiddels er weer af is.
Ik heb hem nu een aantal keer gezien dat die blanco was.
Als ik mijn handtekening geef, krijg ik die van jou dan ook??

Post Reply